مساجد در ایام کرونایی در حوزه فعالیت های اجتماعی خوش درخشیدند 

مساجد در ایام کرونایی در حوزه فعالیت های اجتماعی خوش درخشیدند 

تاریخ انتشار : ۱ تير ۱۳۹۹
حجت الاسلام حسین محمدی گفت: یکی از مهمترین کارکردهای مساجد تراز اسلامی کارکرد اجتماعی آنها است و مساجد و به ویژه مساجد جیرفت با خدمت رسانی به مردم در ایام کرونایی به معنای واقعی کلمه در حوزه فعالیت های اجتماعی خوش درخشیدند.

حجت الاسلام «حسین محمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: یکی از مهمترین کارکردهای مساجد تراز اسلامی کارکرد اجتماعی آنها است و مساجد و به ویژه مساجد جیرفت با خدمت رسانی به مردم در ایام کرونایی به معنای واقعی کلمه در حوزه فعالیت های اجتماعی خوش درخشیدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد افزود: این امر تاکنون فقط با همدلی و همراهی ارکان مساجد از جمله هیئت امنا، کانون های فرهنگی هنری، هئیت های مذهبی، پایگاه مقاومت بسیج و مراکز نیکوکاری و با محوریت امام جماعت محقق شد.

وی اظهار کرد: بیشترین خدمت رسانی در دل مساجد با راه اندازی کارگاه های تولید لوازم مورد نیاز کادر درمان همچون ماسک، دستکش و گان شکل گرفت.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و تبریک این روز بیان کرد: امروز نخستین روز از هفته اطلاع رسانی و تبلیغات دینی است بنابراین به منظور  گرامیداشت این روز، طی یک هفته برنامه سرکشی از خانواده شهدای طلاب و روحانیون و همچنین دیدار و تجلیل از روحانیون، چهره های شاخص و نخبه در هیئت های مذهبی، کانون مداحان، موسسه های قرآنی زیر مجموعه اداره های تبلیغات اسلامی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد با اشاره به فعالیت ها و برنامه های اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان ها در ایام کرونایی، عنوان کرد: در ایام کرونایی با مشارکت طلاب حوزه های علمیه شهرستان های جیرفت و عنبرآباد کارگاه تولید ماسک، گان و دستکش راه اندازی شد و کم کم دامنه این فعالیت گسترش پیدا کرد و مساجد، سمن ها، تشکل ها، موسسه ها و مراکز نیکوکاری پای کار آمدند و اتفاق بزرگی رقم خورد.

وی ابراز کرد: متاسفانه بعد از شیوع کرونا در جنوب کرمان، سیل فرودین در رودبار جنوب، مشکلات مردم محروم این منطقه را افزایش داد بنابراین به منظور خدمت رسانی به مردم سیل زده زهکلوت تعدادی از کارکنان اداره های تبلیغات اسلامی، طلاب و روحانیون، موسسه های قرآنی و هیئت های مذهبی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد پای کار آمدند.

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: به لطف خدا با کمک نیروهای مردمی و اداره تبلیغات اسلامی جیرفت قریب ۱۰۰ میلیون تومان بسته های غذایی، پوشاک، پتو و حتی مصالح ساختمانی در منطقه سیل زده رودبار جنوب توزیع شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد بیان کرد: علاوه بر این در راستای رزمایش مواسات و همدلی قریب ۱۰۰ میلیون تومان سبد غذایی و کارت هدیه توزیع شد و اکنون نیز در حال توزیع سبدهای غذایی و کارت های هدیه در بین نیازمندان جنوب کرمان و جیرفت هستیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت های ما در ایام کرونایی دیدار با کادر درمان در بیمارستان ها و تجلیل از آنها است و همچنین از طریق ارتباط تلفنی با خانواده های بیماران کرونایی، جویای احوال آنها هستیم.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: از ۲۴ خرداد سال جاری طبق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور، مساجد با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بازگشایی شده و همچنین هیئت های مذهبی نیز براساس شیوه نامه ابلاغی فعالیت های خود را از سر گرفتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد ابراز کرد: قبل از بازگشایی مساجد و آغاز به کار هئیت های مذهبی دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی به ائمه جماعات و روسای هئیت های مذهبی ابلاغ شده است و علاوه بر این به منظور رصد نکات بهداشتی تیمی را در مساجد و هیئت های مذهبی مستقر کرده ایم تا در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به آنها تذکر دهند و چنانچه آنها نسبت به رعایت این موارد بی اعتنایی کنند به شیوه قانونی با آنها برخورد می شود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون هئیت های مذهبی و مساجد پروتکل های بهداشتی را مطابق دستور العمل های ابلاغی به نحو احسن انجام داده اند.

حجت الاسلام محمدی در خاتمه ضمن تشکر از کارکنان اداره های ۲ شهرستان جیرفت و عنبرآباد، تشکل ها، موسسه های قرآنی، کانون مداحان، شورای هیئت های مذهبی، روحانیون ائمه جمعه و جماعات به دلیل خدمت رسانی به نیازمندان و محرومین در ایام کرونایی، بیان کرد: ان شاءالله به مدد الهی با کمک یکدیگر خدمت رسانی به نیازمندان و محرومین را تا پایان کرونا ادامه می دهیم.

پایان پیام/ 586